Conferentie 'Hoop en Verlangen' - Lin Button - april 2019 - Stichting TPZ

Conferentie ‘Hoop en Verlangen’ – Lin Button – april 2019

Hoop en Verlangen

Het verband tussen hoop en verlangen is als de relatie tussen een bloem en de zon. Een bloem kan zonder zonlicht onmogelijk ontwikkelen en openbloeien. Zo is het ook met onze ziel. De verlangens van onze ziel worden pas echt wakker gemaakt als we vaste hoop hebben. Dat betekent dat een bron van leven buiten onszelf ons doet ontluiken. Dit licht is Jezus. Hij droeg niet alleen onze zonden, Hij wil niets liever dan onze ziel herstellen en tot groei en bloei laten komen. Leanne Payne noemt de verlangens van ons hart daarom ‘de atoomkracht van de ziel.’ De vraag is natuurlijk hoe dit werkt en hoe je dit kunt ervaren, vooral als er in je leven niet zoveel reden is om te (blijven) hopen en verlangen.

Vaak leven we ‘tussen hoop & vrees’ – we hopen dat het goed gaat, maar vrezen dat het fout loopt. Dat beïnvloedt je humeur, je geloof en eigenlijk je hele leven. Het voelt meer als lot dan als leiding en bescherming van God. Hoe kun je meer leven vanuit hoop? Hoe word je sterker dan je innerlijke pijn, teleurstellingen, afweermechanismes en/of verslaving? Hoe brengt Jezus stabiliteit, veiligheid en moed? Een schip zonder anker raakt op drift en is levensgevaarlijk. Hoe ervaar je dat Jezus het anker van je ziel is? Wat betekent dat?

En als de hoop in je hart wordt hersteld, hoe zet je dan de volgende stap – hoe kom je in contact met je verlangens? De verlangens in je hart brengen je bij je passie, je innerlijke drive, je energiebron. Het is je verlangen naar innerlijke rust, vervulling, verbinding, richting en inzet van je gaven en talenten. Kortom voluit leven zoals God jouw leven heeft bedoeld. Sommige christenen zeggen dat je jezelf hierin moet verloochenen en kruisigen, maar dat is een ernstige misvatting. We moeten de Heer er juist om vragen, we moeten zoeken en kloppen, want dat is de wet van het koninkrijk. En als je ze (terug) vindt, ontdek je dat er een geweldige kracht komt. Jezus volgen en dienen wordt een lust in plaats van een last. De verlangens van je ziel wijzen de weg naar je bestemming. Je ervaart meer heelheid en groei dan ooit tevoren.

Lin Button en haar team zullen spreken over de volgende thema’s:

  • Lezing 1 Verlangen naar God
  • Lezing 2 Verlangen naar vrijheid
  • Lezing 3 Verlangen en belemmeringen
  • Lezing 4 Verlangen naar perfectie
  • Lezing 5 Hoop in rouw en verlies
  • Lezing 6 Vergeving
  • Lezing 7 Durven kiezen
  • Lezing 8 Durven dromen
  • Lezing 9 De gave van hoop
  • Lezing 10 Genezing van de wil

Klik op de lezing in de afspeellijst hieronder om hem te beluisteren.